Nokia Lumia -puhelimilla helppokäyttöisiä ja turvallisia ratkaisuja yrityskäyttöön

Carita 8.6.2012

Kiruna (2)_12759_6

Lemminkäinen on yksi Suomen johtavista talonrakentamiseen, infrarakentamiseen ja talotekniikkaan erikoistuneista rakennuskonserneista. Konsernille oli tärkeää löytää nimenomaan heidän tarpeisiinsa sopivat yrityspuhelimet, sillä valitulla ratkaisulla on kauaskantoiset vaikutukset yrityksen toimintaan.

Lemminkäisellä on maailmanlaajuisesti yli 8 400 työntekijää ja lähes 100 toimistoa sekä kymmeniä rakennustyömaita ympäri Suomea. Yritys toimii useilla paikkakunnilla sekä eri maissa, joten on ensiarvoisen tärkeää omata työkalut sekä puhelimet, joilla oikea henkilö on tavoitettavissa oikeaan aikaan. Yrityksen sähköpostin ja kalenteritoimintojen tulee toimia moitteettomasti ja luotettavasti riippumatta henkilön sijainnista. Tietoturvallisuudella on myös tärkeä rooli kaikessa viestimisessä.

”Olemme jatkuvasti yhteydessä asiantuntijoihimme ympäri maailman. Viestiminen ei voi olla sidottu pelkästään yhteen paikkaan”, kertoo Lemminkäisen tietohallintojohtaja Tapio Vähämäki.

Lemminkäinen odottaa puhelininvestointien myös parantavan yrityksen sisäistä tiedonkulkua ja kommunikointia.

Helmikuiseen yrityspuhelimien valintaan vaikutti merkittävästi se, miten hyvin mobiilitietoliikenne saatiin sovitettua yhteen yhtiön muiden it-järjestelmien kanssa. Konserni toimii Microsoft-ympäristössä ja uudet yrityspuhelimet saatiin luontevasti liitettyä samaan ympäristöön.

Nokian tuotevalikoimasta löytyi parhaimmat vaihtoehdot Lemminkäiselle.

Lemminkäinen teki sopimuksen Elisan kanssa yhteensä 3 000 Nokia-puhelimen hankinnasta. Sen sijaan, että käytössä olisi laaja sarja erilaisia malleja, päädyttiin kolmeen mallin; Nokia Lumia 800, Nokia Lumia 710 ja Nokia C5-00. Noin kaksi kolmannesta on Windows Phone –alustalla toimivia puhelimia, loput laitteet ovat puolestaan Symbian-puhelimia.

”Nokia Windows Phone oli meille luonteva ratkaisu”, toteaakin Vähämäki.

Aikaisemmin Lemminkäisellä oli käytössään yli 250 erilaista puhelinta, joten nyt rakennusalan yrityksessä puhutaan paremmasta yhteensopivuudesta ja tietoturvallisuudesta sekä kustannussäästöstä.

”Elisalla oli merkittävä rooli oikean mobiiliratkaisun löytämisessä. Saman katon alta löytyi kaikki tarvittava tuki siirtymävaiheessa, sekä elinkaarenhallinta kokonaisuudessaan laitteen toimituksesta tietoturvalliseen hävittämiseen. Tärkeätä on myös Elisan HelpDeskistä saatava tuki”, korostaa Vähämäki.

Jaa artikkeli
 

Lähettämällä kommentin hyväksyt sivuston käyttöehdot.

Tämä sivusto ei tarjoa asiakastukea, joten älä lähetä laitteesi huoltoon liittyviä kysymyksiä meille. Ole hyvä ja käytä Nokian asiakastukeen tarkoitettuja kanavia tai keskustelupalstoja puhelimesi huoltoon liittyvissä asioissa.

Ota yhteyttä Nokia-tukeen
Nokia Support -keskustelupalsta (englanninkielinen)

Lue kommentointiohjeet